[안내] 2018-2 교육대학원 영어교육전공 졸업종합시험 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
작성자 | 나** | 작성일 | 2018-09-05 | 조회수 | 513 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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2018-2 교육대학원(영어교육전공) 졸업종합시험 범위
1. 전공분야별 응시과목: 논문 또는 연구보고서를 작성할 분야의 과목으로 응시해야 합니다.
2. 전공별 시험출제 교재(개괄)
(1) 영문학 전공
(2) 영어학 전공
(3) 영어교육 전공
3. 전공별 시험출제 교재(세부설명) (1) 영어교수법
[지정도서] Brown, H. D. (2007). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy (3rd ed.). White Plains, NY: Pearson Education
[전공공통] Chapter 3 The postmethod era: Toward informed approaches Chapter 4 Teaching by principles Chapter 5 Intrinsic motivation in the classroom Chapter 6 Teaching across age levels
[전공심화] Chapter 17 Integrating the "four skills" Chapter 20 Teaching reading Chapter 22 Form-focused instruction Chapter 23 Language assessment: Principles and issues
(2) 영어학 분야
[지정도서] Fromkin, Rodman, and Hyams (2014). An Introduction to Language (10th ed.). Wadsworth, Cengage Learing [순수언어학] Chapter 2 Morphology: The Words of Language Chapter 3 Syntax: The Sentence Patterns of Language Chapter 5 Phonetics: The Sounds of Language
[응용언어학] Chapter 1 What is Language? Chapter 7 Language in Society Chapter 9 Language Acquisition
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